Paweł Perliński

Oficjalna strona

362824
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
34
141
351
110649
1656
4869
362824

Your IP: 3.214.184.124
2019-12-10 02:48

Paweł Perliński działa również jako pianista i aranżer jazzowy współpracujący z czołowymi polskimi muzykami jazzowymi. Współzałożyciel grupy Jazz Carriers z którą został laureatem pierwszych nagród na międzynarodowych festiwalach jazzowych (1972) we Wrocławiu, w Prerov (Czechy), Beek-Enk-Donk (Holandia). Wieloletni współpracownik saksofonisty J. Muniaka, gitarzysty M. Blizinskiego, grupy wokalnej Novi Singers, Swing Session, Big Bandu Jazzowego PRiTV Studio S-1 kierowanego przez A. Trzaskowskiego. Uczestniczył wielokrotnie w międzynarodowych festiwalach jazzowych m.in. Jazz Jamboree w Warszawie, Norymberdze (Niemcy), Pradze (Czechy), Imola (Italia). W czasie swojej działalności koncertowej miał zaszczyt współpracować z gwiazdami jazzu m.in. Buck Clayton'em, Bob Wilbur'em, Al Cohn'em, kompozytorami: Krzesimirem Dębskim, Andrzejem Kurylewiczem i innymi. Koncertował w Europie, USA, Australii. Z uprawianych form muzycznych najwyżej ceni różne formy kameralistyki do której zalicza również grę w combo jazzowym. Jest tez wykładowcą harmonii przy Studium i Wydziale Jazzu w Szkole Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.

Jazz Carriers "Carry on"

Dla wielu miłośników jazzu termin ,,modern" oznacza dziś awangardę, wywodzącą się z aleatorycznych i sonorystycznych technik kompozytorskich ostatniego dziesięciolecia. Tymczasem nie należy zapominać, że główny nurt nowoczesnej muzyki jazzowej na świecie ma* zgoła inny charakter. Dowodzą tego choćby ostatnie nagrania amerykańskich muzyków, uznanych przecież za czołówkę nowoczesnego jazzu. W procesie ewolucji stylistycznej, jaka odbywała się na polskich estradach, gdzieś zaginęła ta muzyka, którq grali niegdyś Parker i Coltrane, a dzisiaj — Adderley, Coleman i Rollins. Dopiero przy końcu 1971 roku ta przykra luka w polskim jazzie została zlikwidowana. Oto pięciu młodych warszawskich muzyków stworzyło zespół, który w niedługim czasie miał się stać jednym z najlepszych w Polsce. Zróżnicowane zainteresowania członków kwintetu Jazz Carriers złożyły się na skrystalizowanie stylu, o którym można powiedzieć: nowoczesny lecz nie awangardowy, dzisiejszy — lecz nie zrywający z tradycją. Dowody na to, że takiej muzyki nam brakowało przyszły bardzo szybko. Już w marcu 1972 roku Jazz Carriers zdobyli I nagrodę na festiwalu ,,Jazz nad Odra", zaś perkusista Zbigniew Kitliński — II nagrodę w kategorii instrumentalistów. Temu sukcesowi towarzyszył aplauz publiczności i uznanie krytyki. Wkrótce potem, w kwietniu tegoż roku, na festiwalu w Prerovie (CSRS) zespół zdobył złoty medal i tytuł Ekstraklasy Europejskiej. Nie był to jedyny sukces zagraniczny. Oto w dwa miesiące później Jazz Carriers wyjechali do Holandii — na festiwal w Beek-en-Donk. Rezultat był rewelacyjny: dwie I nagrody zespołowe (w kategorii zespołów nowoczesnych i nagroda dla najlepszego zespołu festiwalu) oraz I nagroda Zbigniewa Jaremko (sax-tenor) w kategorii solistów. Natychmiast po konkursie Jazz Carriers zostali zaangażowani na występy w klubach Holandii. Po powrocie do Polski nastąpiły dalsze występy w całym kraju, nagrania, udział w Jazz Jamboree 1972, wreszcie — nagranie niniejszej płyty, która na pewno znajdzie uznanie słuchaczy.

Muzyka Carriersów wywodzi się z tradycji parkerowskiej, hard-bopu Messengersów i adderleyowskiego jazz-beatu. Nie znaczy to, że muzycy kwintetu odżegnujq się od form bardziej progresywnych, np. free-jazzu. Te awangardowe elementy podporządkowane są jednak ogólnej koncepcji muzyki, nie sq zaś jej celem. Tej samej koncepcji służq też inne zabiegi formalno--techniczne: w muzyce Carriersów spotykamy więc zróżnicowane formuły metryczne (np. 7/4 w „Carry On"), struktury polirytmiczne i polimetryczne, elementy kontrapunktu i polifonii imitacyjnej czy nawet pentatoniki — jeśli chodzi o dobór materiału dźwiękowego. Z kolei na wzbogacenie barwy wpływa m.in. preparacja fortepianu, użycie kontrabasu z przystawką ,,wah-wah" czy elektrycznego fortepianu Fendera.

Wreszcie bardzo istotnym momentem w muzyce Carriersów jest koncepcja gry zespołowej, pełnej integracji muzyków, z których każdy jest też przecież solistą. Warto się z nimi zapoznać: Zbigniew Jaremko (sax-tenor, sax-sopran, leader — grał niegdyś w zespole Old Timers i Big Bandzie ,,Stodoła". Jest studentem muzykologii i kompozycji; Henryk Miśkiewicz (sax-alt) — dawniej muzyk czołowych zespołów wrocławskich, obecnie student PWSM; Paweł Perliński (fortepian) — absolwent PWSM w klasie fortepianu prof. Z. Drzewieckiego, pianista Teatru Wielkiego, ongiś członek Kwartetu Andrzeja Mazurkiewicza; Marian Komar (kontrabas) — współpracował dotąd z Old Timers, Big Bandem „Stodoła", Grupą Michała Urbaniaka i wielu innymi zespołami; Zbigniew Kitliński (perkusja) - student PWSM, wywodzący się z lubelskiego środowiska muzycznego. W nagraniu wziął również udział Józef Gawrych (instrumenty perkusyjne).

„Carry On" oznacza po angielsku m.in. „kontynuować". Jazz Carriers kontynuują właśnie najlepsze tradycje nowoczesnego jazzu. Wystarczy teraz włączyć gramofon, by usłyszeć tę gorącą, żywiołową muzykę, która stała się odświeżającym antidotum na skomplikowane i trudne produkcje współczesnej awangardy. Kazimierz Czyż

 

JAZZ CARRIERS "Carry on"

Henryk Miśkiewicz - as,ss
Zbigniew Jaremko - ts,ss
Paweł Perliński - p, el.p
Marian Komar - b
Zbigniew "Blaszka" Kitliński - dr

 1.Carry on

2.Carriers' blues

3.Szara kolęda

4.Frytki    

5.Mała septyma

6.Bezdroża

7.Suplement

 

 

JANUSZ MUNIAK QUINTET "Question mark"

Janusz Muniak - ts,ss
Marek Bliziński -guit.
Paweł Perlinski - p, el.p
Andrzej Dechnik - b
Jerzy Bezucha - dr

 

1.Przejażdżka walcem

2.Taniec pawia


3.Obertas


4.Question mark

 

 

 

ANDRZEJ DĄBROWSKI "Live in Aquarium "

Andrzej Dąbrowski - voc
Andrzej Olejniczak - ts,ss
Marek Blizinski - guit.
Pawel Perlinski - p
Zbigniew Wegehaupt - b
Wojciech "Malina" Kowalewski - dr

 1.Thou Sweel
2.The good life
3.I was telling her about you

4.Bye,bye, blackbird
5.Walkin'

6.Like someone in love
7.When I fall in love

8.Autumn leaves

 

 

 

PIOTR "BOCIAN" CIEŚLIKOWSKI "I want to be happy"

Piotr Cieslikowski - ts,ss
Pawel Perlinski - p
Adam Cegielski - b
Kazimierz Jonkisz - dr

Aranżacja wszystkich utworów na płycie P.Perliński
 

1.I want to be happy

2.Carioca

3.Midnight sun
4.The Man i love

5.Strike up the band

6.Organ grinder swing

 

 

 

MARZENA ŚLUSARSKA "Kolędy jazzowe"

Te znane chyba wszystkim melodie i teksty, dzięki którym okres Bożego Narodzenia - przy całej swojej wyjątkowości, rodzinnym charakterze Wigilii i dni Świąt - staje się jeszcze bardziej piękny i uroczy, stanowią wielce inspirujący materiał dla muzyka jazzowego.Uświęcone przez wield tematy kolęd wrażliwa dusza artysty stroi w nowe szaty, barwy, przekształca - z nieodzownym dreszczykiem emocji - w równie jej bliskie jazzowe standardy gdzie miejsce na inne harmonie, frazy, rytmy, wreszcie-improwizacje.
Od momentu jazzowego debiutu, zwieńczonego sukcesem na Międzynarodowym Festiwalu Wokalistów Jazzowych w Zamościu, Marzena Ślusarska zgłębiała tajniki jazzowego śpiewu współpracując z wieloma znaczącymi postaciami polskiej sceny jazzowej:-między innymi z zespołami Kazimierza Jonkisza, Włodka Pawlika, grupą „Walk Away". Koncerty w kraju -„Poljazz Festival", „Pomorska Jesień Jazzowa" i poza jego granicami, nagrania (udana płyta „The 9th of November"), dały Marzenie doświadczenia niezbędne podczas nagrywania kolęd, których realizacja postawiła kolejne wyzwanie: zaśpiewać je tak by utrzymać się w jazzowym idiomie nic nie tracąc z piękna tych utworów. Zadanie tym trudniejsze, że aranżer całości repertuaru płyty, Paweł Perliński - niezwykle ceniony od wielu lat pianista, kompozytor, rozchwytywany muzyk studyjny i akompaniator (posłuchajcie jego gry) - wysoko ustawił poprzeczkę. Aranżując poszczególne kolędy, poza kompetencją, dawał upust swojej fantazji i tak jak mróz na szybach tworzy niepowtarzalne dzieła, tak Paweł, w równie niekonwencjonalny sposób, nadawał tym z pozoru prostym melodiom nowe, frapujące formy. Jego pomysły, ulegając magii kolędowania, z zapałem podchwycili:Kazimierz Jonkisz - bardzo ekspresyjnie, inspirująco grający perkusista, jeden z nielicznych muzyków-"bębniarzy" dostrzegających barwowe i melodyczne walory swego instrumentarium, jazzowy „ojciec" sporej gromadki przewijających się przez jego zespoły - niegdyś debiutantów, dziś gwiazd polskiego jazzu, Andrzej Łukasik - ceniony muzyk sesyjny, w którego rękach kontrabas zawsze brzmi z „duszą"a niezachwiany timing i precyzyjna- intonacja sprawiają, że stanowi solidną, basową podporę wielu zespołów,Piotr Cieślikowski - godny uwagi, błyskotliwie rozwijający się saksofonista, grający na niniejszej płycie większość pełnych uroku improwizacji, lirycznym, śpiewnym tonem, który znakomicie koresponduje z partiami wokalnymi Marzeny, oraz:Tomasz Tamborski - nie szczędzący sił i czasu, łowiący dźwiękowe „smaczki" realizator nagrań, a także „dobry duch" całego przedsięwzięcia Leszek Ślusarski.Mamy nadzieję, że sięgniecie Państwo po te kolędy w długie, jazzowe, zimowe wieczory, po otulone śnieżnym puchem, ciejałe, akustyczne brzmienie swingującego zespołu - muzykę wprost pod choinkę. Marzena Ślusarska

 Marzena Ślusarska - voc
Piotr Cieślikowski - ts,ss
Paweł Perliński - p
Andrzej Łukasik - b
Kazimierz Jonkisz - dr

Aranżacja wszystkich utworów na płycie P.Perliński

 

1.Gdy się Chrystus rodzi

2.Lulajże Jezuniu
3.W żłobie leży
4.Jezus malusieńki
5.Hej w dzień narodzenia

6.Mizerna cicha

7.Gdy śliczna panna
8.Cicha noc

9.Pójdźmy wszyscy do stajenki

 

 

BIG BAND STODOŁA "Let's swing again"

trumpets: Henryk Majewski, Wiesław Ejssmont, Jerzy Florczak, Jan Kluska, Zenon Wachowicz; trombones: Stanisław Cieślak, Zbigniew Konopczyński, Piotr Michałowski, Wiesław Żukowski, Ryszard Borowiecki samphones: Janusz Zabiegliński - as, Henryk Miśkiewicz - as, Zbigniew Jaremko - ts, Andrzej Lipiński - ts, Waldemar Kurpiński - bs; Paweł Perliński - p, Marian Komar - b, Henryk Stefański - guit, Wojciech Kowalewski - dr; Jerzy Bojanowski - manager

 

1.Dogrywka
2.Sweet Georgia Brown
3.Salaam Alejkum

4.Skwar
5.Riff Blues
6.Osik

7.Agata na sprzedaż
8.Przez rzekę
9.After you've gone
10.Ja Z.Z.
11.Słodka Izabella

 

 

 

 

SWING SESSION "Live on Aquarium"

 

 NOVI SINGERS "Pay tribute"

1.MacArthur Park
2.This Masquarade
3.Does Anybody Really Know What Time It Is
4.The Full On The Hill
5.Hello Dolly
6.Wave (A.-C. Jobim) 3'55"
7.One Note Samba
8.By The Time I Get To Phoenix And Wichita Lineman
9.Misty
10.Got To Get You Into My Life

Arrangements: J. Mych (A1,2,4; B3) W. Parzyński (B1,4,5) R. Szeremeta (A3, 5; B2)
Zespół instrumentalny Pawła Perlińskiego

 

 

 

Paweł Perliński przez wiele lat pracował jako pianista i aranżer z Orkiestrą PR i TV oraz BIG BANDEM S1 p/k Andrzeja Trzaskowskiego

 

 

 1.Some skunk funk

2.Funky Sea Funky Dew

3.Smail again

4.Manmouth College Fight Song

 

 

 

 

Fragmenty partytur aranżacji big-bandowych napisanych przez Pawła Perlińskiego dla orkiestry S1

 

 

    |    |   

Copyright © 2017. All Rights Reserved.