Paweł Perliński

Oficjalna strona

341089
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
104
120
224
89204
3314
4613
341089

Your IP: 35.153.73.72
2019-07-22 17:29

Paweł Perliński porowadzi również działalność pedagogiczną. Pracuje jako wykładowca harmonii jazzowej na Wydziale Jazzu i Policealnym Studium Jazzowym w Warszawie w Szkole Muzycznej im. F. Chopina oraz Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. 
Osoby zainteresowane mogą kontaktować się na adres mailowy
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 TREŚCI KSZTAŁCENIA PRZEDMIOTU - ANALIZA i HARMONIA JAZZOWA
wg programu autorskiego P.PERLIŃSKIEGO

Historyczna ewolucja harmonii z cechami charakterystycznymi dla poszczególnych okresów
Harmoniczne  struktury; rodzaje akordów
Akordowe symbole (standardowe, Roman numerals, slash, hybrid, polychords)
Skala majorowa, jej modi i powiązane  akordy (Chord Skale Theory)
Wyzsze skladniki akordowe (tensions,extensions) i dzwięki „avoid”
Rola basu w harmonii. Walking basowy
Koncepcja ”root&shell” i bazowy voicing
Harmonia  funkcyjna (podział akordów pod względem pełnionej funkcji w progresji)
„Kosmos” harm.majorowy- logiczne  powiązanie  pozornie „obcych” akordów z aktualnym
centrum tonalnym
Podstawy analizy harm. i jej rola w doborze skal i zapamiętywaniu progresji harm.
Substytut trytonowy i jego zastosowanie w praktyce
Kadencje, turnarounds i  introdukcje  najczęściej stosowane
Dominanty drugie (sec.dom.) Cechy charakterystyczne i dobór odp.skal
Ciąg (łańcuch) dominant i ich substytuty
„Kosmos”harm.minorowy.  Skale min. i związane z nimi nowe akordy
Modal interchange
Line  clichés- zastosowanie
Rytm  harmoniczny
Guide tone-guide line (bazowy i rozbudowany)
Melodyczna analiza i jej rola w improwizacji  (approach, target ton)
Akordy zmniejszone septymowe, ich rola  i funkcje.
Skala zmniejszona
Skala zmniejszona  dominantowa. Skale symetryczne
Fenomen bluesa- zródła, historia ,budowa, harmonia, podstawowe typy, odstępstwa
„Rhythm changes” – budowa, harmonia, podstawowe typy, odstępstwa
Pentatoniki naturalne i ich zastosowanie
Pentatoniki modyfikowane  (formuły Bergonziego)
Permutacje i ich zastosowanie
Upper structure i ich zastosowanie
Modulacje
Specjalne  funkcje  dominant septymowych
Kontynuacja  II-V
System modalny-tradycyjny i współczesny  ( pandiatonizm, polimodalizm)
Podział skal i akordów powiązanych  pod kątem sonorystycznym
Harmonia kwartowa i kwintowa, klasterowa
Multitonik system.  J.Coltrane i jego rola w harmonii jazz. 
Rootless voicing
Voicing mieszany zawierający elementy harm. tercjowej, kwartowej, klasterowej, kwintowej 
Blokowe akordy, drop2 akordy i ich zastosowanie
Metody  reharmonizacji
Niefunkcjonalna harmonia. Analiza współczesnych komp. jazzowych
Stałe struktury
Elementy dodekafoniczne- serie, palindromy

    |    |   

Copyright © 2017. All Rights Reserved.