Paweł Perliński porowadzi również działalność pedagogiczną. Pracuje jako wykładowca harmonii jazzowej na Wydziale Jazzu i Policealnym Studium Jazzowym w Warszawie w Szkole Muzycznej im. F. Chopina oraz Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Osoby zainteresowane mogą kontaktować się na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
TREŚCI KSZTAŁCENIA PRZEDMIOTU - ANALIZA i HARMONIA JAZZOWA
wg programu autorskiego P.PERLIŃSKIEGO
Historyczna ewolucja harmonii z cechami charakterystycznymi dla poszczególnych okresów
Harmoniczne struktury; rodzaje akordów
Akordowe symbole (standardowe, Roman numerals, slash, hybrid, polychords)
Skala majorowa, jej modi i powiązane akordy (Chord Skale Theory)
Wyższe składniki akordowe (tensions,extensions) i dzwięki "avoid"
Rola basu w harmonii. Walking basowy
Koncepcja "root&shell" i bazowy voicing
Harmonia funkcyjna (podział akordów pod względem pełnionej funkcji w progresji)
"Kosmos" harm.majorowy- logiczne powiązanie pozornie "obcych" akordów z aktualnym
centrum tonalnym
Podstawy analizy harm. i jej rola w doborze skal i zapamiętywaniu progresji harm.
Substytut trytonowy i jego zastosowanie w praktyce
Kadencje, turnarounds i introdukcje najczęściej stosowane
Dominanty drugie (sec.dom.) Cechy charakterystyczne i dobór odp.skal
Ciąg (łańcuch) dominant i ich substytuty
"Kosmos" harm.minorowy. Skale min. i związane z nimi nowe akordy
Modal interchange
Line clichés- zastosowanie
Rytm harmoniczny
Guide tone-guide line (bazowy i rozbudowany)
Melodyczna analiza i jej rola w improwizacji (approach, target ton)
Akordy zmniejszone septymowe, ich rola i funkcje.
Skala zmniejszona
Skala zmniejszona dominantowa. Skale symetryczne
Fenomen bluesa- zródła, historia ,budowa, harmonia, podstawowe typy, odstępstwa
"Rhythm changes", budowa, harmonia, podstawowe typy, odstępstwa
Pentatoniki naturalne i ich zastosowanie
Pentatoniki modyfikowane (formuły Bergonziego)
Permutacje i ich zastosowanie
Upper structure i ich zastosowanie
Modulacje
Specjalne funkcje dominant septymowych
Kontynuacja II-V
System modalny-tradycyjny i współczesny ( pandiatonizm, polimodalizm)
Podział skal i akordów powiązanych pod kątem sonorystycznym
Harmonia kwartowa i kwintowa, klasterowa
Multitonik system. J.Coltrane i jego rola w harmonii jazz.
Rootless voicing
Voicing mieszany zawierający elementy harm. tercjowej, kwartowej, klasterowej, kwintowej
Blokowe akordy, drop, akordy i ich zastosowanie
Metody reharmonizacji
Niefunkcjonalna harmonia. Analiza współczesnych komp. jazzowych
Stałe struktury
Elementy dodekafoniczne- serie, palindromy
Joomla template created with Artisteer by Blazeand.